fredag 13 maj 2016

Löpning och vattendunkar


Jag vet att jag allt mer sällan bloggar om vad jag själv gör privat, att bloggen dels inte uppdateras så ofta och att den inte så mycket släpper in folk i vad jag håller på med privat. En del av detta har att göra med att jag blivit mer privat av mig. Jag känner inte lika ofta för att förklara mig för omvärlden eller berätta om vad jag håller på med för allmänheten. På andra sociala media kan jag berätta lite här, lite där, men där kan jag begränsa vilka som läser inlägget.

Men jag har i alla fall, under de senaste veckorna börjat komma tillbaka till löpningen. Vi får se om det håller i sig, än så länge är jag skadefri även om jag antagligen borde stretcha mer efter passen. Till exempel höftböjaren och nedre delen av vaden. Vädret har varit med mig och det har varit en psykisk lättnad att komma ut i naturen och njuta av den. Mitt pulsband har krånglat en del, men igår tog jag tag i att byta batteri i det och då kickade det igång direkt som det ska. Jag vet dock inte hur gammalt batteriet jag stoppade i dosan var så egentligen borde jag köpa ytterligare ett för att ha som back up.

På tal om back-up så har jag införskaffat ytterligare en vattendunk för dricksvatten. Det blev återigen biltemas 10l. Borde skaffa en hällpip också men måste ändå ut till Biltema för att ordna en bilbarnkudde. Nu i vinter frös vattnet jag hade ute i förrådet så nu förvaras extravattnet i tvättstugan istället. Anledningen till att jag tappar upp vatten är för att ha en civilberedskap på 72 timmar (3 dygn) för mig och familjen eller bara för att inte bekymras av ett helt vanligt strömavbrott eller av att vattnet är tillfälligt avstängt.. Även användbart med vattendunk när man hänger ute hela dagen eller ska på ett lajv.

Har du vattendunkar? Annars kan man fylla petflaskor nästan hela vägen och förvara i frysen i mån av plats. Kan både användas som kylklampar på utflykt, håller frysen kall under strömavbrott och är goda att ta fram när det är varmt ute och långsamt låta smälta så att man har tillgång till iskallt vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar