lördag 11 maj 2013

Biskopsgårdens dag 2013

Hela familjen har lekt ute och besökt Biskopsgårdens Dag idag. Vi hade även med oss en annan familj så att barnen fick leka med varandra. Jag bar lillan i vår lånade bärsele Ergo, större delen av utflykten på ryggen, då det är lättare med större barn. En del av tiden sov hon.
Jag och den andra mamman, som är en kompis till mig gick bland annat till Närhälsans tält. Närhälsan är det nya namnet på vårdcentralen. Där fick vi både blodsockret mätt, vilket görs med ett litet stick i fingret, och blodtrycket uppmätt.

Blodsockret såg bara bra ut, men mitt undertryck var lite högt. Undertrycket är det lägre värdet när en testar blodtrycket. Men det berodde antagligen på att jag gått runt och burit barn i solskenet, helst ska en vila lite innan en tar blodtrycket. Tyckte hur som helst att det var en intressant aktivitet som kanske gjorde nytta för några under dagen? Vi blev även värvade till en stödföreningen för vårt lokala bibliotek. Väldigt passande tycker jag, då jag har en bibliotekarieexamen i grunden. Vi hämtade även information om mycket lokalt producerad honung, från själva Hisingen. Temadagen varade bara fram till 17, varpå vi begav oss hemmåt. Det var ganska stimmigt ute och ettåringen hade inte fått ro till att amma när vi var ute.
Men hon hann åka lite rutchkana innan vi gick hem. Fyraåringen lekte både med sin kompis och med några främmande barn hon hittade i en sandlåda.

I morgon ska vi på husvisning igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar