söndag 13 januari 2013

Mod på gymmet: Stronglifts 5X5

Jag har gjort det igen, förmått mig själv att gå vidare med något jag inte kan på gymmet. Redan för över ett halvår sedan läste jag om Stronglifts 5X5, ett träningsschema där en jobbar med fria vikter. Så nu har jag tagit tag i det. Det innebar förutom att jag fortsatte med stängerna även att jag provade bänkpress och knäböj. Knäböjen gjorde även att jag gick fram till en stor ställning och började flytta på vikterna så att de bättre passade mig.

Tredje gången jag skulle köra programmet synkroniserade jag gymbesöket med en vän som kunde hjälpa mig vid bänkpressen och smithsmaskinen. Känner hur jag utvecklas och tar för mig mer. Rummet blir allt mer "mitt" rum. Speciellt när jag har någon med mig. Nu har jag dock grym träningsvärk och en förkylning på gång så vi får se hur det utvecklar sig. Det är kallt som fan ute så jag har ännu inte sprungit detta året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar