onsdag 31 oktober 2012

Glossybox - Oktober

Jag prenumererar på något som heter Glossybox. Ett sätt att få hem och testa makeup och hudvårdsprodukter till en låg kostnad. En låda med fem produkter kommer med posten och i denna bloggpost tänker jag skriva om en mascara och om ett nagellack.


BareMinerals är en mineralsminksserie och Flawless Definition Volumizing Mascara är, förutom ett väldigt långt namn, en parabenfri mascara. Parabener är en grupp med konserveringsmedel som används i mycket hudvårdsprodukter och är en av de saker jag brukar välja bort om jag kan. Mascaran hade en väldigt intressant borste, som var mer som en kam än en borste. Den krävde en absolut stadig hand och var inte lika förlåtande som en vanlig mascaraborste är. Det kan leda till att mascaran kan vara vara svår att använda för alla som av olika anledningar har ostadiga händer och borsten är inget en vill få in i ögat, aj. Men resultatet blev mycket mycket bra, som kan ses på bilden nedan.



Nagellacket kommer från nails inc. och jag fick 4 ml av färgen Victoria. Jag valde att visa upp hur jag målar på det i en video, som ni kan se här om ni är intresserade: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar