torsdag 27 september 2012

Träningsmål uppdatering

Idag kom mina paket från Bodystore samt ytterligare ett från Glossybox.

Från Bodystore: En yogamatta jag ska ha när jag strechar och gör golvbaserade övningar. En chin up bar som ska sättas upp någonstans i lägenheten, tyvärr med skruvar, och ett hopprep som jag tänkte att jag kan hoppa med när jag är ute med döttrarna på vår gård.

Glossyboxen innehöll parabenfri handkräm från Cowshed, ekologisk läppbalsam från Figs & Rouge, en bodyscrub, ett gråglittrigt nagellack och en ögonkräm.

Spenderade dagen på Öppna Förskolan, har ätit enligt mina mål, samt sprungit 45 minuter. Körde rygglyft, modifierade armhävningar, plankan, och strechade. Hade ordentliga blåsor under fötterna, på samma ställe som jag alltid får när jag sprungit i regn och våta förhållanden. Fukten kommer in i skorna och ökar friktionen, trots sportsockar helt i syntetmaterial.
Drack en protein-smoothie efteråt, eftersom det tog mig en stund att komma igång med kvällsmaten, receptet finns nedan. Det känns på något sätt fånigt att skriva att jag drack en smoothie, att jag äter proteinpulver, men jag har gjort det förr och upplevt bra resultat.

Jag tror jag glömde nämna att i och med mitt mål att sova sju timmar per natt och gå och lägga mig i tid för att det ska vara görbart så har jag skurit ner drastiskt på kaffe. Istället dricker jag te och som present fick jag därför två teer av mina grannar. Idag var antagligen fjärde dagen helt utan kaffe och för första gången kände jag mig pigg hela dagen. Trots den ökade sömnen har jag alltså ändå haft en svacka vid tiotiden och vid fyratiden vad gäller sömnighet.

Basrecept proteinsmoothie
1 banan
1 dl proteinpulver (finns av mjölk/ägg/hampa/soja)
3 dl mjölk (havremjölk/mandelmjölk/sojamjölk/rismjölk)
1 dl frysta hallon (eller blåbär)
1 tsk linfröolja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar