tisdag 22 februari 2011

Vägen mot att bli bibliotekarie

Jag kommer nästa vecka att ha ett möte med den lokala bibliotekschefen angående mina möjligheter att gå brevid någon av deras bibliotekarier och lära mig det praktiska arbetet, hur man är en bibliotekarie på just deras bibliotek. Idén är att om jag kan deras system, ökar mina möjligheter att hoppa in som timanställd både där och på andra bibliotek i min hemstad. Kan jag arbeta som timvikarie kan jag samla på mig arbetslivserfarenhet som ser bra ut på min CV. Med arbetslivserfarenhet som bibliotekarie ökar mina möjligheter att få en tjänst som just bibliotekarie. Mina nuvarande chefer är informerade och är bara glada för min skull. De mister mig inte direkt imorgon eller nästa vecka. Önska mig lycka till.

Personligen känner jag mig både nervös och glad över det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar