måndag 13 september 2010

Antibiotikakur 2

Jag är fortfarande sjuk.
Vårdcentralen tog emot mig gratis eftersom jag sökte för samma sak. Proverna kompletterades med prov från halsen. Läkaren kommer in, frågar hur jag mår. Bättre jämfört med innan, men inte bra och pencellinet har inte tagit som jag trodde var mitt svar.
Då säger han att även om jag mår bättre jämfört med förra veckan är mina prover sämre, jag har streptokocker i halsen. Penicillinet, kåvepenin, jag redan ätit är rätt behandling för streptokockerna, men då det ändå inte tagit så har jag fått byta till Dalacin. Kanske inte det första valet när man ammar, något jag specifikt sa till läkaren att jag gjorde.
Sjukskrivningen förlängdes till den 20:e då jag ska ha gått klart antibiotikakur 2.

Rapporterna om andra sjuka deltagare från Skymningsland som fått följdsjukdomar efter den inledande lajvförkylningen fortsätter trilla in på Facebook. Mest bronkit, lunginflammation, halsfluss och bihåleinflammationer.

Jag ska helst inte vila liggande, utan spenderar stor del av min dag sittandes, bland annat här vid datorn, så en del tid har jag orkat lägga på att planera två olika lajv. "Brave New World" med Nathan Hook, ett lajv om alternativa könsroller på 550talet och första delen av Grävarlajvserien Landsväg tillsammans med olika intresserade personer från Föreningen Solnedgång.

Åt mat med Teresa Axner, en begåvad singer songwriter, jag gjorde egen majonnäs och lyckades för första gången. Så jag, sambon och Teresa åt stekt laxfilé, ugnsrostade, timjanskryddade grönsaker från odlingslotten och den hemlagade majonnäsen och pratade drömtydning, lucid dreaming och återkommande drömmar i tonåren.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar