torsdag 9 september 2010

Akut Bronkit

Jag är sjuk och har varit det ett tag. Tillsammans med vännerna Dan och Sara hade jag varit iväg på lajvet Skymningsland, ett lajv som utspelade sig i ett Sverige 2018, efter att krig och farsoter decimerat befolkningen. Efter lajvet var det ett antal av oss som kände sig hängiga, för att sedan bli rejält förkylda. Det som har följt efter det har varit lunginflammationer, halsfluss, bihåleinflammationer och akut bronkit.
Jag kände mig dålig på tisdagen efter lajvet, hade feber och frossa i flera dagar. Efter ett tag gjorde bröstkorgen ont. Halsen. Bihålorna. Sökte vårdcentralen på tisdag morgon. De tog tempen och CRP. Sen fick jag träffa en läkare som lyssnade ordentligt på mina lungor. Hög CRP. Sjukskriven tills nästa tisdag.
Ska äta penicillin, och när jag börjar må bättre, ta lugna promenader. Helst undvika att vila liggande. Ta hostmedecin om jag verkligen måste. Men helst hosta upp skiten.
Läste en massa information om innehållet i hostmedecinen. Den är inte egentligen kompatibel med amning. Så den står på köksbänken nu. Det känns som att det var igår, efter två dagar på penicillin, som det började vända lite. Så idag har jag varit ute och luftat mig.
Men tror tyvärr att jag överansträngde mig.

Jag längtar till våren. Till Prolog 2011 Fantiserar lätt om att sitta i vårsolens Västerås med en kopp kaffe medan vuxna människor leker runt omkring mig.
Pratade med Johannes om att hålla i en programpunkt.
Det handlar såklart om sex.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar