onsdag 9 juni 2010

Trädgårdsarbete

Jag och BB vaknar sent. Regnet öser ner. Efter en gemensam brunch på nudlar och bönröra letas regnbyxor till henne fram ur gömman med skänkta kläder. Gummistövlar sätts på mor och dotter och regnjackorna tas på.
Vi ska rensa rabatter i trädgården med Daphne och Frida och Fridas son. BB får gunga medan vi väntar på Daphne i regnet. BB skrattar.

För första gången är jag inne i verktygsrummet. Min känsla är en blandning av verktygskjul och klubblokal. Det finns en soffa, det finns möjlighet att göra kaffe. Det går att ha möten här, men det är svårt att släppa barnen fria, då det är gräsklippare och verktyg överallt. Kanske på barnfria dagar?

Jag och BB rensar i "vår" rabatt. BB hjälper till och delar den upphackade jorden i mindre bitar medan jag slänge kvickroten åt sidan. Myllan är lättarbetad med bra verktyg. Frida och sonen W kommer. BB och W leker, klättrar upp på en trädgårdsbänk. Båda har tagit av sina gummistövlar. Jag och Frida delar på rensningen i en rabatt. Daphne jobbar på uppe på en terass.

Efter en stund börjar BB gnälla. Dags att gå in. När hon fått på sig torra kläder och ammat lite somnar hon trots den sena uppstigningen.
Jag bloggar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar: