lördag 8 maj 2010

mjölkfritt dag 5

Brunch: Stekt ägg och bacon, vatten. Det blev lördagsfrukost serverad i köket av sambon, trots gipsad fot sköter han i stort sett allt han brukar, förutom att jag sköter tvättiderna så han slipper halta upp och ner med famnen full.

Efter brunchen åkte jag med spårvagnen och handlade ensam på Willys, det tog sin lilla stund men med bra musik i iPhonen gick det bra. Tack för tipset Jorunn!



Fika: Cremekex Smultron från Göteborgskex. Kaffe med havremjölk och havregrädde.

Vid fem hade jag tänkt vända strömmingfiléer i mjöl, steka dem i rapsolja och severa med kokt potatis. Det blir nog bra. Sedan tvättid vid 19.00

Det blev stekt strömming, kokt potatis, gröna ärtor och remouladsås från Lidl. Anna och hennes dotter kom på besök och vi pratade och lekte en stund ihop innan jag påbörjade tvättiden.

Provade även Oatlys glass med jordgubbsmak som Janne hade köpt till mig igår och den smakade glass, varken mer eller mindre. Lakristoppingen jag hade till hade varningstexten att den kunde innehålla spår av mjölk och nötter men jag valde att chansa med just den.

Kompletterade med en bit lepinebröd, Becel och Svennes kaviar till sen kvällsmacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar