söndag 2 maj 2010

Magsjuka

På grund av magsjuka i familjen har vi varit instängda större delen av helgen. Jag amma och ammar men dottern har ätit lite grand också nu när hon är på bättringsvägen. Stunder som dessa är det underbart att vi ammar, att veta att hon inte får vätskebrist när hon knappt äter eller dricker eller elektrolytobalans när hon fortfarande kräktes.
Fastän vi inte egentligen gör något är vi alla lika trötta. Ute skiner solen fantastiskt vackert och jag hör lekande barn på gården genom fönstret.

Jag har handsytt lite på den röda cape jag ska ha på lajvet Krigshjärta: I skuggan av ett krig i sommar.
Dessutom har jag skrivit en ny, kort text om Talulah Jezebel, min nuvaranda Vampire karaktär till lajvet Kindred Socitety. Några gånger om dagen kopplar jag på pumpen till hydroponin så att det lyfts vatten från resevoar 1 till resevoar 2. Lever familjeliv och äter halvfabrikat då ingen orkar laga mat. Min egen aptit är också nedsatt. Så fortsätter lunken.
Imorgon ska sambon till röntgen och ortopeden igen med sin brutna ankel. Vi hoppas så klart att han helt enkelt får klartecken och så fortsätter han med gips i fem veckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar