måndag 26 april 2010

Trasig mobiltelefon, ettårskalas, oliver från Zeta

Min sambos mobil, en SonyEricsson Walkman w595 verkar ha förolyckats. Batteriet har svullnat upp till oroande proportioner. Då telefonen var en julklapp från mig till honom suckar jag och flyttar hans simkort till min egen äldre SonyEricsson K530i och lägger den på laddning. Jag själv går ju genom vardagen med ett fast grepp om min iPhone 3GS.

Jag kom ut och sprang igår. Jag var inte lika snabb som förra gången, men jag hade ett ganska härligt flyt. Fötterna slog mot asfalten i mina dyra födelsedagsskor och svetten rann ner för nacken samtidigt som Peter Steele stönade i mitt öra. När jag kom fram till Anna upplyste hon mig om att han dött, jag trodde henne inte utan trodde det var sångaren i Bad Religion, Greg Graffin. Var jag hade fått det ifrån har jag faktiskt ingen aning.
Jävligt synd Peter. Du gjorde min dag i alla fall, även efter döden.

BB har varit på gemensamt ettårskalas med några av de andra barn och mammor jag lärt känna på Familjeliv.se när jag vara aktiv där. Nuförtiden undviker jag det forumet förutom just denna tråd och dessa människor. Jag orkar helt enkelt inte med det utan väljer att fokusera på mitt liv här och nu. Jag fick inte så stora möjligheter att prata med övriga mammor och pappor utan fick mest ägna mig åt BB

Jag var på Spelbutiken och hämtade ut lite paket idag. Ett var från Zeta och innehöll oliver och olivlja så nu sitter jag här framför datorn och äter gröna oliver fyllda med pimiento...dom smakar sådär, mittemellan ni vet. Milt, men samtidigt lite salt och surt. Dessutom är de för lättuggade och nästan mjöliga. De skulle tjäna på att vara lite spänstigare. Inget jag kommer att köpa. Jag hade inte fått de med ansjovis eller vitlök i och de hade varit mer spännande att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar