fredag 30 maj 2008

Hjältesång och IFLoH II


Jag har precis anmält mig till lajvet Hjältesång som går av stapeln 3-6 Juli. Jag ska spela Dalfolk och funderar på att reprisera det sätt att tala som jag hade på Skuggor i Snön, nämligen att enbart viska.

http://www.interaktivproduktion.se/hasseldalen/

Dessutom vill jag påminna alla att jag ska hjälpa till och arrangera igen! Evenemanget blir en andra uppsättning av det underbara lilla lajvet "I Fiendens Land och Händer" som Mikael Lestander och Jennie Lindahl arrangerade tidigare i år. Vi kör samma scenario en gång till altså och den här gången vill jag att folk tar chansen att kliva in i rollen i detta scenario:

"Allt utspelar sig i en orostid där gränsen mellan gott och ont är vag. 
Även mördarna kallar sig hjältar. De goda har blod på sina händer. 
Det här scenariot berättar om hur en halvmilitär styrka tränger in 
över gränsen i jakt på en ökänd rövarhövding. Styrkan utgör en 
brokig skara - tränade soldater och tvångsrekryterade dagdrivare, 
människor som förlorat sitt allt, människor som funnit en plats i 
detta kaos. Det de har gemansamt är att de befinner sig i fiendens 
land med risk för sina liv. För det som någon kallat gott. Det berättar 
också om hur vanliga människor försöker ta ställning i en 
svåröverskådlig konflikt där egna val kan döma både familj och 
vänner till döden. Här finns de som redan märkts av oron, de som 
tycker sig skönja ett rättesnöre och de som slåss för sina liv. De 
möts här för att staka ut den allra närmaste framtiden och väga 
riskerna i den. Innan det är slut har bägaren runnit över, blod 
skall spillas, men ingen segrare finnas. Bara överlevande. Eller? 
Historiens dom förkunnas ju av dem som segrar till sist. Kanske 
skall någon ändå vara hjälte?"

Hemsidan är: http://www.gronavillan.net/valdra/

Skicka preliminär intressanmälan till oss på: valdra@gronavillan.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar